Celem zajęć innowacji matematycznej było kształtowanie
prawidłowych nawyków żywieniowych u dzieci szkolnych. Pytaniem
kluczowym było „Czy odżywiamy się zdrowo?”.
W czasie dyskusji poruszane były
tematy zróżnicowanej diety. Wspomniano o tym, że śniadanie w szkole powinno być
drugim, a nie pierwszym posiłkiem. Uczniowie podzielili się swoimi spostrzeżeniami,
co powinno zawierać odżywcze śniadanie, które przynoszą do szkoły.
Jednoznacznie stwierdzili, że słodkie napoje, fast foody są niezdrowe.
Przypomniano również o konieczności codziennej aktywności fizycznej.
Podczas części
praktycznej uczniowie przeprowadzili doświadczenia i sprawdzili, ile cukru
zawierają różne produkty spożywcze, a zwłaszcza słodkie napoje i fast foody.Na koniec zajęć okazało się, że Uczniowie klasy VI "zjedli" ponad 1 kg cukru.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz